Procedure en kosten

Stibat regelt het hele proces van inzamelen, sorteren en recyclen van de afgedankte batterijen en de communicatie naar de consument rondom de inzameling. Daarvoor ontvangen wij een beheerbijdrage.

Uiteraard zorgen wij dat uw beheerbijdrage overeenkomt met de voor u te maken kosten. Daarom biedt Stibat een eenvoudig online opgavesysteem: myBatbase. U doet opgave, wij berekenen de beheerkosten!

Toetredingsovereenkomst

Via de website kunt u zich eenvoudig aanmelden als klant. Wanneer u als deelnemer geregistreerd bent, tekent u de toetredingsovereenkomst en daarmee heeft u de zekerheid dat Stibat uw wettelijke taken overneemt: de inzameling, het inzamelnetwerk, recycling, consumentencommunicatie én de registratie bij de overheid.

MyBatbase

U rapporteert in ons opgavesysteem myBatbase hoeveel batterijen u op de Nederlandse markt bracht. Het gaat dan om batterijen die u heeft geïmporteerd en doorverkocht aan bedrijven of consumenten in Nederland. Aan de hand van uw opgave berekenen wij uw beheerbijdrage per batterij. Wij gebruiken hiervoor de geldende tarieven.

Download tarievenlijst beheerbijdrage 2017 NL Download Management fees list 2017

Meer weten?

Neem voor meer informatie contact met ons op via onderstaande contactgegevens.
Direct aanmelden? Dat kan bij Aanmelden.

Harm Noorman

Manager Producenten Services

Lia Schenk

Medewerkster Producenten Services

Aanmelden

Wilt u deelnemer worden? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Opgave doen in myBatbase

Als importeur van (producten met ingebouwde) huishoudelijke batterijen bent u verplicht te registreren hoeveel batterijen u op de Nederlandse markt brengt.

Wat doet Stibat voor mij?

Stibat helpt u graag bij het uitvoeren van uw verplichtingen. Hoe we dat doen, leest u hier.