background navigation
Terug

Enquête myBatbase: gebruikers geven onze dienstverlening een 8,3

Wie batterijen en accu’s op de Nederlandse markt brengt, registreert dat in myBatbase. Hoe tevreden zijn de gebruikers over dit opgavesysteem? Dik tevreden met een paar verbetersuggesties, zo blijkt uit het jaarlijkse tevredenheidsonderzoek. MyBatbase krijgt een 7,7 en onze dienstverlening een 8,3. Onze nieuwe koers heeft zijn vruchten afgeworpen.

Hoge respons, goede suggesties

Het tevredenheidsonderzoek bestaat uit vijf vragen, waarvan twee open vragen met ruimte voor verbetersuggesties. Van alle myBatbase-gebruikers vulden ruim 72 procent de vragen in: een goede respons. Bijna 90 procent heeft de opgave in myBatbase probleemloos kunnen voltooien, binnen een uur. Dit ondanks de moeite die het sommige mensen kost om de juiste informatie uit de eigen organisatie te halen. Ook ontvingen we dit jaar weer een aantal goede verbetersuggesties. De suggesties zijn vooral technisch van aard.

Twee opvallende verbetertips

Van de verbetersuggesties komen twee meldingen vaak terug. Allereerst willen mensen graag dat hun opgave automatisch openstaat. Nu moet je op Nieuwe periode klikken, en dat is niet altijd duidelijk. Ten tweede wordt het totaalbedrag van de opgave wel automatisch berekend − wat heel handig is − maar niet opgeslagen. Dat betekent dat je zelf op Bewaar moet klikken. Dat heeft vervelend genoeg zelfs een enkele keer geleid tot een 0-opgave. Momenteel gaan we na of deze twee meldingen technisch op te lossen zijn.

Actiepunten van Stibat

Naar aanleiding van de enquête hebben wij direct actiepunten opgesteld. Op nummer één staat het doorvoeren van kleine praktische suggesties en het verwijderen van bugs. Verder stellen we nog meer informatie beschikbaar over myBatbase. Denk aan: meer duidelijkheid over wat je wel en niet moet opgeven, concrete uitleg over bestaande functionaliteiten en een overzicht van veel gestelde vragen met antwoorden. Ook komt er voor nieuwe contactpersonen van Stichting Batterijen en Stichting EPAC een speciale korte handleiding.

Batterijenorganisatie

Voor een probleemloze opgave in myBatbase is een goed ingerichte batterijenadministratie essentieel. De inkoopafdeling van organisaties heeft daarin een belangrijke rol. Op het moment van inkoop moet bepaalde informatie al goed vastgelegd worden. Dan gaat het bijvoorbeeld om het chemische systeem en het gewicht (of IEC-code) van de batterijen. Maar ook om het land van inkoop en verkoop: in Nederland of het buitenland? Als bedrijven hulp nodig hebben bij hun batterijenadministratie kunnen ze daarvoor terecht bij Stibat.

Pluim voor onze dienstverlening

Het afgelopen jaar hebben wij onze dienstverlening bewust aangepast. Wij wilden graag beter benaderbaar zijn voor gebruikers van myBatbase. Dat is niet onopgemerkt gebleven. Veel mensen lieten weten erg tevreden te zijn over onze persoonlijke aanpak. Een greep uit de opmerkingen: snelle reactie, goede oplossingen en duidelijke uitleg. Wij zijn erg blij met deze complimenten en blijven de persoonlijke koers in de toekomst vasthouden.

Contact met Stibat

Wilt u nog meer ideeën doorgeven? Of heeft u vragen over de opgave in myBatbase? Neem contact op met Wendy Wielink of Carolina Boer via 079 – 363 20 90 of deelnemerszaken@stibat.nl.