background navigation
Terug

Onderzoek myBatbase: gebruikers zijn meer tevreden dan vorig jaar

Wie batterijen op de Nederlandse markt brengt, kent myBatbase. In dit portaal registreren ruim 1.100 deelnemers van Stichting Batterijen en Stichting EPAC hun batterijen en accu’s. En dat gaat verrassend snel, zo blijkt uit het jaarlijkse tevredenheidsonderzoek. Ook zijn deelnemers dik tevreden over myBatbase (7,8) en de dienstverlening van Stibat (8,1). Dat is hoger dan vorig jaar.

Batterijenopgave gaat snel

Bijna 80 procent van alle myBatbase-gebruikers vulde de enquête in. Zij gaven aan dat de batterijenopgave geen grote tijdsinvestering vergt. Ruim 80 procent doet de opgave binnen het uur. Dat geldt ook voor deelnemers die dit jaar een vereenvoudigde opgave deden. Die gelijkenis is opmerkelijk. Wij hadden verwacht dat een vereenvoudigde opgave sneller zou gaan. Het blijkt dat vooral de voorbereiding tijd kost en niet zozeer de opgave in myBatbase.

Meer overzicht in myBatbase

De enquête toont aan dat de meeste deelnemers goede ervaringen hebben met myBatbase. Toch waren er ook onduidelijkheden. Bijvoorbeeld over alle mogelijkheden van het portaal, het vinden van de juiste batterij en het verschil tussen de verschillende codes. Er is behoefte aan meer eenvoud en overzicht. Daarom wil Stibat de informatie nog duidelijker weergeven in myBatbase en daarnaast zorgen voor extra documentatie buiten het opgaveportaal om.

Verbetertips al doorgevoerd

Achter de schermen verbeteren wij myBatbase voortdurend. Wij zijn dan ook blij met alle praktische tips die klanten gaven. Bijvoorbeeld voor de favorietenlijst, het combineren van producten en eenduidige batterijomschrijvingen. Een aantal punten uit de enquête hebben wij meteen al aangepast. Zo staan er nu klikbare i’tjes met uitleg achter de opties in myBatbase. Duidelijke informatie dus, maar wel verstopt om het overzicht te bewaren.

Handleiding met verbeterpunten

Wie alle verbeterpunten wil bekijken, kan de bijgewerkte handleiding raadplegen. Hierin staat alle informatie die nodig is voor het werken met myBatbase. Hoe registreer ik batterijen op de juiste manier? Hoe maak ik een overzicht voor mijn eigen administratie? Wat zijn de laatste wijzigingen? Wie kan ik bellen als ik er niet uitkom? Op al deze vragen geeft de handleiding antwoord. U vindt de handleiding in myBatbase onder het kopje ‘Informatie’.

Contact met Stibat

Wilt u nog meer verbetertips doorgeven? Of heeft u vragen over myBatbase? Neem contact op met Wendy Wielink of Carolina Boer via telefoonnummer 079 – 363 20 90 of e-mailadres deelnemerszaken@stibat.nl.