background navigation

Stibat en LifeHunters maken campagne voor meer bewustwording over batterijen

Stap één in het recycleproces van batterijen is bewustwording van consumenten. Het idee dat afgedankte batterijen in de inzamelbak horen en níet in de afvalbak. Batterijeninzamelaar Stibat en videoproductiebedrijf LifeHunters werkten samen aan de video die het belang van batterijen en de recycling onderstreept.

Batterijenverbruik neemt een vlucht

Zo ongemerkt zijn batterijen en accu’s doorgedrongen in alle onderdelen van ons leven. Dat is te merken aan ons batterijenverbruik. Het aantal lege en gebruikte batterijen van huishoudens nam de laatste jaren een vlucht. In 2003 bezat een huishouden 71 batterijen (49 in gebruik) en tegenwoordig maar liefst 113 batterijen (73 in gebruik). In totaal bezitten Nederlanders 850 miljoen batterijen.

Battereis

Al deze batterijen moeten uiteindelijk gerecycled worden. Om consumenten daarvan te doordringen, werken Stibat en LifeHunters samen aan een videocampagne ‘Battereis’. In de video worden presentatoren Jorn Rohde (onder andere bekend van tv-programma Galileo) en Luuk Dresen van LifeHunters gedropt in de Belgische Ardennen en reizen ze naar Maastricht. De uitdaging: de reis moet gemaakt worden zonder batterijen of accu’s te gebruiken. Kunnen ze hun weg nog wel vinden zonder mobiele telefoon, horloge, auto of zaklamp?

Belangrijk in het dagelijkse leven

Het filmpje toont hoe belangrijk batterijen inmiddels in ons dagelijkse leven zijn en geeft informatie over het inleveren en de recycling van batterijen. De campagne loop van maandag 5 maart tot en met zondag 25 maart.

Bekijk de video: https://youtu.be/Q9lXhPXZvcI

Over Stibat

Stibat organiseert als non-profitorganisatie de inzameling en recycling van lege batterijen in Nederland. In meer dan tweeëntwintig jaar tijd bouwde de stichting een landelijk dekkend inzamelnetwerk van ruim 24.000 inleverpunten op bij winkels en scholen. Stibat biedt dé oplossing voor het verantwoord inzamelen en recyclen van batterijen. Kijk voor meer informatie op www.stibat.nl en www.legebatterijen.nl.

Over LifeHunters

LifeHunters produceert authentieke, online content en video’s voor onder andere bedrijven als Shell, IKEA en McDonald’s. Bekende virals die onder andere worden gepresenteerd door Jorn Rohde; bekend van het wetenschapsprogramma Galileo met tests, lifehacks en experimenten. Zo leefde hij bijvoorbeeld voor het programma een maand lang op patat en vitaminepillen. Nieuwste aanwinst is Luuk Dresen, presentator, dj, fervent traveller en social-mediaguru.