background navigation

Tiny de Jager uit Brummen wint reischeque met inleveren lege batterijen

Bijdragen aan een beter milieu én lekker op vakantie gaan. Stibat maakt dit wel heel gemakkelijk. Iedereen die lege batterijen inlevert, maakt namelijk kans op mooie prijzen, zoals een reischeque. In augustus won Tiny de Jager uit Brummen deze fantastische prijs, ter waarde van 1000 euro. Zij en haar man willen een riviercruise maken om de spreekwoordelijke batterij op te laden.

“Schitterend vind ik het. We verzamelen al jaren onze lege batterijen in een doosje in de keukenkast. Als we boodschappen doen, nemen we ze mee en leveren we ze in. Soms drie zakjes en soms wel tien. Net zo makkelijk. Onze gemeente Brummen is trouwens vlot met recyclen, 35 jaar geleden al konden we hier blik en glas apart inleveren en daarna de batterijen natuurlijk ook. Maar ik heb er nog niet eerder iets mee gewonnen. Wat we gaan doen? We willen een riviercruise maken, dat hebben we nog nooit gedaan. Ik ben er hartstikke blij mee!”

Over de actie
Stibat verloot elke maand één reischeque van € 1000,-, twee van € 500,- en honderd Pluim-cadeaubonnen (t.w.v. € 25,-) onder inleveraars van lege batterijen. Consumenten maken kans op een prijs door 10 lege batterijen in een zakje te doen, samen met hun naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres op een briefje. Vervolgens leveren ze dit zakje in bij een van de vele inleverpunten, bijvoorbeeld: de supermarkt, bouwmarkt of drogist. De gerechtsdeurwaarder selecteert elke maand 103 gelukkige winnaars vanuit het batterijensorteercentrum in Lelystad.

Over Stibat
Stibat organiseert als non-profitorganisatie de inzameling en recycling van lege batterijen in Nederland. In 1995 richtten batterijenproducenten en -importeurs Stichting Batterijen met uitvoeringsorganisatie Stibat op om aan de wettelijke inzamel- en recycleverplichtingen te voldoen. In vijfentwintig jaar tijd bouwde de stichting een landelijk dekkend inzamelnetwerk van ruim 25.000 inleverpunten op bij winkels en scholen. Dankzij dit netwerk en de samenwerking met professionele partners zamelt Stibat jaarlijks negen van de tien afgedankte batterijen gescheiden in. Stibat biedt dé oplossing voor het verantwoord inzamelen en recyclen van batterijen. Kijk voor meer informatie op www.legebatterijen.nl.